Richting het Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frans en Jose - WaarBenJij.nu Richting het Zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Frans en Jose - WaarBenJij.nu

Richting het Zuidereiland

Door: Frans en Jose

Blijf op de hoogte en volg Frans en Jose

17 December 2023 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag de 17e en we zitten op de camping even boven Wellington. Donderdagochtend vroeg nemen we de ferry naar het Zuidereiland, hopelijk gaat het door want de Cook straat is nogal omstuimig en vaak gaan ferrytochten niet door.

Van onze vorige locatie Oakura zijn we de SURF HIGHWAY gevolgd richting Hawera. Klinkt geweldig maar de weg valt tegen, is vrij saai en het waait verschrikkelijk hard. Hawera is een gewoon plaatsje maar hier woont de Nederlander die we eerder ontmoet hebben met zijn vrouw en we hadden beloofd om even langs te komen. S-avonds op bezoek en dat was toch wel heel bijzonder. Leuk houten huis ( ivm. aardbevingen) en een ongelofelijk groot stuk land eromheen. Hier had hij heel veel oude schuren staan vol met machines die hij aan het opknappen was. We zijn bijna een uur bezig geweest met de rondleiding.

Frans vroeg regelmatig of de arbeidsinspectie wel eens langs kwam maar dat was volgend de eigenaar totaal geen probleem.

De volgende dag reizen we verder en komen aan in het stadje Wanganui. Onderweg nog een leuke kustwandeling gemaakt maar daar is toch iets niet helemaal goed gegaan want nu zit ik met een ( volgens mijn zus) zweepslag. Het lopen is momenteel niet geweldig.

Wanganui is een erg leuke stad maar helaas het weer is niet geweldig. Koud en regenachtig dus we laten de geplande fietstocht maar even overgaan.

We vertrekken verder en doen een lunchstop aan het strand, We zien best wel veel mensen staan dus er moet iets aan de hand zijn. En inderdaad, s'morgens is er een walvis aangespoeld, helaas door. Wat zonde van zo'n prachtig dier

Dan staat Paekakariki (wat een naam he, moet je even op oefenen) op het programma omdat ik daar een prachtige wandeling had gezien langs een klif. Een heel klein plaatsje met een stationnetje wat toch in de oorlog een hele grote rol heeft gespeeld. Met mijn kuitbeen gaat het nog niet goed dus de klifwandeling gaat niet door, het is ook heel slecht weer dus eigenlijk komt dat weer goed. We brengen nu een bezoek aan de grootste Car en Motor museum van Nieuw Zeeland. Was eigenliijk hartstikke leuk dus absoluut geen tegenvaller. Terug in ons dorp hapje uit eten en maar een spelletje gaan doen.

Vlak bij de camping brengen we een bezoek aan onze neef Nick en zijn vriendin die hier wonen. Even kennismaken want 4 jaar geleden hebben wij hen niet gezien. Was heel gezellig en inmiddels zijn we op de camping vlak bij "Windy Welington."

Vanaf de camping vertrekken we morgen per bus naar de hoofdstad Wellington. Als het weer een beetje meezit willen we een fietstocht met gids gaan doen. En het mooiste museum van NZ TE PAPA staat hier, daar kun je gratis in. Vorige keer met de beginnende lockdown was het museum al gesloten dus nu gaan we dat zeker bekijken.

Volgende bericht zal vanaf het zuidereiland zijn

Liefs Frans en Jose

• 20 December 2023 - 08:23

Ruud En Marja:

Hoi Frans en José, wat leuk om het te lezen en een beetje mee te beleven. Hopelijk vaart de ferry wel en kunnen jullie verder reizen. We blijven jullie volgen. Lieve groet van ons.[e-1f970]