Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frans en Jose - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Frans en Jose - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Frans en Jose

Blijf op de hoogte en volg Frans en Jose

16 Februari 2024 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zo op weg naar Queenstown, we zijn benieuwd.

We rijden de weg over Cardrona, van oudsher een goudzoekersgebied en het oude cardrona hotel staat er nog steed is is leuk om koffie te drinken en de sfeer van toen te proeven.

Tegenover het hotel staat een enorm hek waar allemaal Beha 's aan hangen. Inmiddle is dit in NZ een beroemd hek geworden. Je kunt hier ook geld doneren wat gebruikt wordt voor onderzoek naar borstkanker. Het verhaal gaat dat jaren geleden 4 vrouwen het hotel uitkwamen, een beetje tipsy waren en spontaan hun Beha's uittrokken en aan dit hek hingen. Inmiddels hangen er duizenden .

4 jaar geleden zijn we door Queenstown heen gereden en geschrokken van de dr drukte. Zo niet Nieuw Zeelands. Maar vol goede moed gaan we naar deze stad toe die bekend staat als avonturieren stad.

De stad ligt aan het Wakatipu meer een enorm groot meer omringd door bergen.

Je kunt het zo gek niet bedenken maar hier kun je de gevaarlijkste dingen doen. Bungeejumpen, paragliden, skiën, jetboat varen, in een haaienbootje onder water gaan en ga zo maar door.

Het is hier ongelofelijk druk op straat en vooral aan de haven speelt het leven zich af met straatmuziekkanten, gezellige terrassen, en eetkraampjes.

Het is weer prachtig weer en we hebben een camping uitgezocht in het centrum zodat we de campervan kunnen laten staan. Helaas , we hebben het al die weken nog niet eerder meegemaakt maar deze camping zit vol[e-1f612] De volgende camping zit ook in de stad en gelukkig daar is nog een plekje vrij. Het is een grappige camping, van Nederlandse eigenaren, een beetje efteling-achtig met allerlei gekke attributen.

We gaan de stad in en natuurlijk gaan we een hapje uit eten want het is nog steeds de verjaardag van Frans[e-1f382]. Voor de volgende dag reserveren we de TSS Earnslaw, een stoomboot die over het meer vaart naar Walter Peak High country farm. Een arrangement met high tea, farm beozek, demonstratie schapenscheren en dan met de boot weer terug.

We zijn benieuwd.

Vrijdag 9 februari en weer een zonnige en warme dag, morgen gaat het regeneen dus ww besluiten vanmorgen met de gondel omhoog te gaan. we hoeven pas om kwart voor 3 bij de boot e zijn dus tijd genoeg. Boven aangekomen lopen we nog een stuk omhoog naar de top waar de paragliders afgaan. Zo leuk om te zien, we spreken een Deens echtpaar en lopen een stuk met elaar mee, zij gaan ook vanmiddag met dezelfde boot mee, wat toevallig.

Terug met de gondel en snel in de stad nog even een broodje kebab gegeten, Om 3 uur vertrekken we met de prachtige boot. Na 3 kwartier varen meren we aan bij een sprookjesachtige farm en beginnen met de high tea. Heerlijk!!

Daarna een rondleiding over de boerderij waarbij uitleg wordt gegeven over de dieren. Het valt ons op dat er ontzettend veel Aziatische mensen aanwezig zijn, het is bijna chinees nieuwjaar en dat hebben ze allemaal vakantie en gaan lekker weg. Voor hen is NZ niet zo heel erg ver.

Aan het eind van de farm tour wordt er nog een schaap geschoren en laat de schaapherder zien hoe zijn hond de schapen van de heuvel afhaalt. De boot gaat terug en we meren aan om 18.30

Het is ongelofelijk maar de volgende dag is het ontzettend koud en regent het hard. We bekijken en bespreken de route voor de komende dagen. Als het droog is gaan we nog even de stad in om iets te drinken maar het blijft koud en triest weer. Wat een verschil met de dagen ervoor.

Op zondag is het bewolkt en fris, en we nemen een scenic route richting Manapouri. De weg hoort heel mooi te zijn maar door de bewolking valt het tegen. We nemen een camping voor één nacht en dat is maar goed ook want dit is geen geweldige camping. Een oude klerezooi maar die ene nacht overleven we wel. Morgen gaan we door naar de meest zuidelijke punt van NZ, de stad Invercargill en het puntje Bluff

Daar volgende keer meer over

Liefs Frans en José

ps onze laptop heeft nu een gebroken scherm daardoor is voor mij niet alle tekst leesbaar. Sorry voor eventuele fouten maar ik kan ze niet zien . Er zit een grote zwarte veeg midden op mijn scherm.